-->

poniedziałek, 30 grudnia 2013

Inne Gazety

W roczniku Łódzkiego Oddziału Towarzystwa Historycznego z roku 1929 odnalazłem artykuł Jadwigi Krasickiej pod tytułem:
"Bibljografia historji ziem i miast województwa łódzkiego" (pisownia oryginalna). W wydanym przez Komisję Bibliograficzną komunikacie dowiadujemy się, że przystąpiono do opracowania bibliografii historii regionalnej. Wykaz miał obejmować podstawowe wydawnictwa encyklopedyczne, oraz wybór najważniejszych monografii i przyczynków opisujących dzieje województwa łódzkiego. W kolejnych numerach Rocznika z roku 1929 i 1939 opublikowano dalsze części bibliografii.
W oparciu o podane w Rocznikach źródła dodałem kolejne artykuły, oraz te na które natknąłem się przy okazji przeglądania różnych książek i czasopism. Pominąłem czasopisma przejrzane przeze mnie w całości.


Widawa-Tygodnik Literacki poświęcony literaturze, sztukom pięknym i krytyce, 1838 r., nr. 3.  

Lutomiersk-Pokłosie Salezjańskie, 1926 r.10, nr. 9.  


Charłupia Mała-Kłosy, 1876 r., nr. 593.










Włocin-Tygodnik Illustrowany, 1876 r. 


Jasionna Klekoty (Klekoty) - Ziemia Dwutygodnik Krajoznawczy Ilustrowany, 1926 r., nr. 13-14. 
Korczew-Ziemia Dwutygodnik Krajoznawczy Ilustrowany, 1926 r., nr 21.
Rusiec-Ziemia Tygodnik Krajoznawczy Ilustrowany, 1910 r.,  nr. 36. 


 Zadzim-Zorza, 1913 r., nr1. 

Czarnożyły,Wieś i Dwór, 1913 r., nr. 18.
Dąbrowa Wielka, Wieś i Dwór, 1913 r., nr. 13/14.
Niemysłów, Wieś i Dwór, 1913 r., nr. 13/14.




Okalew, Przegląd Tygodniowy Życia Społecznego, Literatury i Sztuk Pięknych, 1866, nr. 33. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz